Vzkazy nebo dotazy mi můžete zanechat v Návštěvní knize

Moravský kras 2010

4. ledna 2011 v 19:35 | Staňulii |  CESTOVÁNÍ
     Zase jednou bych chtěla přidat něco z mých cestovatelských dobrodružství...

Takže tedy jednoho krásného dne jsem se s přáteli vydala do Moravského krasu. Toužila jsem po tom defakto už od té doby, co žiju v Brně, ale nějak se mi to nepodařilo zrealizovat.
     Vyjeli jsme autem v dopoledních hodinách z Brna a zaparkovali u jedné z méně profláknutých jeskyň. Tahle jeskyně se jmenuje Balcarka a nikdy předtim jsem o ní neslyšela.
Balcarka cedule
základní informace o jeskyni

Jelikož jsme měli v pránu vyrazit na turistický okruh kolem krasu, tak jsme se docela dlouho rozhodovali, jestli podstoupíme i prohlídku jeskyně, ale naštěstí zvítězila zvědavost a počkali jsme si asi 40 minut na další prohlídku. Prohlídky byly organizované v každou celouho hodinu asi až do dvou nebo do tří odpoledne, fotit se mohlo jen za příplatek.
Balcarka vchod
vchod do jeskyně

U vstupu už na nás čekala mladá slečna průvodkyně s nacvičeným monologem poněkud hlasitějším, ale jak jsme posléze zjistili, v těch jeskyních by sme se jinač asi neslyšeli...Jinak krom naší party už šla na prohlídku jen rodinka se dvěma děckama, který ale byly docela v pohodě, takže na nikoho se nečekalo (krom Kuby fotografa :D) a nikdo nerušil, takže paráda :)
Balcarka 1
Balcarka 2
Balcarka 3
Balcarka 4
Balcarka 5
Balcarka 6
     Celá jeskyně byla nově zpřístupněna, byl v ní vybetonovaný chodník a zábradlí, celá byla decentně osvětlena tak, aby to nekazilo celkový dojem. Musim říct, že jsem byla učarovaná z toho všeho. Určitě jsou na světě i v republice daleko hezčí jeskyně, ale pro mě to byl zkrátka první zážitek tohodle druhu a určitě jsem nelitovala menšího zdržení touhle prohlídkou. Po zhruba kilometrové trase, pokud si dobře vzpomínám, nás čekal skanzen původních obyvatel - jeskynních lidí, medvědů a dochovaných předmětů, které byly v jeskyni nalezeny.
Balcarka konec
      Po prohlídce jsme vykročili směrem kamsi do kopce, aby sme si udělali kolečko přírodou... Zde mi musíte prominout, ale moje paměť bohužel nesahá až tam, abych si pamatovala názvy obcí nebo míst, kudy jsme šli. Takže jen ve stručnosti.
     Moji přátelé jsou tak trošku blázni do lezení, takže jakmile se objevila nějaká díra, proláklina nebo něco podobnýho, tak to hned šli prozkoumávat. Já sem byla za toho poseru bez zkušeností, takže jsem je jen tak pozorovala z povzdálí a hlídala věci a pejsky, který sme s sebou měli :)
jeskyňka
      No a nakonec sem byla docela ráda, že sem nikam nelezla, pač takhle to dopadlo :D (ne nejsem úchyl na zadky :D)
špinavej zadek
      Pokračovali jsme dál po červené značce a narazili jsme na potok, který tekl rovnou kolem takové strže, kam se dalo dostat jen přes obrovské balvany. Já opět jako posera bez pořádných bot sem se do prozkoumávání radši nepouštěla, hlídala sem pejsky :) Kolem zrovna řádily děti z nějakýho tábora nebo co to bylo a jeden klouček si na těch balvanech rozbil hlavu, naštěstí to nebylo až tak vážný, ale mohlo to bejt horší. Když se ti mí průzkumníci vrátili, tak mi ukazovali, co tam našli...
pejsek :(

Pak sme cestou ještě navštívili zříceninu hradu. Z toho kopečku byl nádhernej výhled, jen škoda, že nebylo počasí na focení :(
zřícenina
      No a pak jsem zjistila, proč jsme šli zrovna na tenhle hrad.Protože pod hradem, jak už to bývá, byla hladomorna a v té hladomorně... No, správně :D byla tam zase jeskyňka na prozkoumávání. Do tý sem se chtěla jít podívat taky, ale jelikož tam byla tma jak v p...A čelovky měli jen dva z nás a já bych se tam jistojistě někde přizabila, tak jsem se radši vrátila na začátek a zase hlídala pejsky :D
jeskyňka s pejskama
      Potom už mě bohužel moc nebavilo fotit...Prostě jsme šli ještě docela dost dlouho, míjeli jsme pár obcí a pár další jeskyň, ale hlavně už se potom docela rychle začalo stmívat, tak jsme pospíchali zpátky k autu...Dorazili jsme sice za tmy, ale živí a zdraví a s nádherným pocitem, že jsme viděli a zažili něco úžasnýho :)

Tak třeba zas příště někde jinde...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.